Maserati naaseb võidusõitu sädemega

Pärast pikka pausi naaseb Maserati suurde autosporti ja on esimene Itaalia tootja elektriautode ringrajasõidu vormel E maailmameistrivõistlustel.

Juba kaheksandat aastat toimuvad tugevaimad elektrivormelite meistrivõistlused alustavad 2023. aastat kolmanda põlvkonna autodega Gen 3. See saab olema kogu vormel E ajaloo kõige kergem, võimsam ja kiirem vormelauto. Just selle konstruktsiooniga algabki Maserati debüüt maailma kõige konkurentsitihedamal elektriautode võidusõidul.

VÕIDUKAS VÕIDUSÕIDULUGU

Pärast rohkem kui 60 aastat naaseb Maserati ühekohaliste autode võidusõidurajale. Esimene debüüt 1926. aastal tõi Targa Florio võidusõidul kohe võidu. Sitsiilia mägedes ülimat vastupidavust nõudvas sõidus tõi Maserati kolmhargi esikohale üks loojatest Alfieri Maserati.

Maserati eredaimate esituste reast ühekohaliste autode võidusõitudel võib kindlasti esile tuua ka Juan Manuel Fangio 1957. aasta dramaatilise hooaja vormel 1 võistlussarjas. Järgmisel aastal startis sellel prestiižsel võidusõidul Maserati vormeliga Maria Teresa de Filippis. Ta oli maailma esimene vormel 1 võidusõidul osalenud naine.

Mõne aastakümne pärast jätkas seda edulugu Maserati kõige enam tituleeritud mudel MC12. Aastatel 2004–2010 võitis see FIA GT sarjas 22 võistlust, millest kolm Belgias Spa rajal prestiižsel 24 tunni vastupidavussõidul.

SEERIAMUDELITE RASKEIM KATSUMUS

Nagu märgib Maserati juht Davide Grasso, on võidusõit alati olnud lahutamatu osa tootja filosoofiast ning osalemine 2023. aasta vormel E meistrivõistlustel ilmestab suurepäraselt seda ajalugu ja Maserati tulevikusihte.

„Meil on hea meel tulla tagasi sinna, kus peaksimegi olema – autospordi tippu. Võime tunda uhkust maailmatasemel võistlussaavutuste üle ja oleme valmis seda tegema ka tulevikus. Just sel põhjusel osaleme vormel E maailmameistrivõistlustel, mille käigus saame maailma suurlinnades kohtuda klientidega ja oma kaubamärgile imelist tulevikku kujundada,“ räägib ta otsusest osaleda vormel E maailmameistrivõistlustel.

Maserati juht rõhutab, et need meistrivõistlused on suurepärane võimalus panna kõige raskemates tingimustes proovile oma uuendused võimsate elektrimootorite loomisel seeriamudelitele. See Maserati elektriautode sari hakkab kandma nime Folgore.

Selle plaani kohaselt võttis tootja endale kohustuse, et nüüdsest alates on igal uuel mudelil ka elektriline versioon. Kõige esimesena saavad seda võimalust kasutada kompaktse linnamaasturi Grecale, sportliku kupee GranTurismo, kabrioleti GranCabrio ja supersportliku Maserati MC20 ostjad.

ITAALIAS VALMINUD FOLGORE

On oluline märkida, et need mudelid luuakse ajaloolises tehases Modenas ja toodetakse Torinos. Akude ja nende tehnoloogiate eest kannavad hoolt insenerid spetsiaalselt selleks otstarbeks loodud Mirafiori laboratooriumis. Seega saavad need olema 100% puhtaverelised Itaalia autod.

Folgore autodesse paigaldatakse värskeimate uuendustega elektrimootorid. Neid iseloomustab uskumatu võimsus, mille poolest Maserati autod alati silma paistavad. Sellel eesmärgil algasid katsetused Folgore sarja autodega juba mullu. Peagi peaksid need juba turule tulema.

PÜSIVAD TRADITSIOONID TULEVIKUMAAILMAS

Kahtlemata suudavad entusiastid Maserati auto ära tunda selle spetsiifilise mürina järgi. See traditsioon jätkub ka Folgore elektrilistes mudelites. Neile luuakse spetsiaalne madal toon, mis meenutab hariliku mootoriga Maserati mudelit. See võimaldab jalakäijaid läheneva elektriauto eest hoiatada ja ühtlasi jätkab ühte ilusamat Maserati traditsiooni.

Uudised

    Registreeri

    Tavahooldus
    Mootori ja elektrisüsteemide diagnostika
    Rataste vahetus ja paigaldus
    Šassii kontroll
    Kindlustusjuhtum, kere remont
    Auto ostueelne kontroll
    Teie märkused või tööde lühikirjeldus
    Auto mudel
    Riiklik registreerimisnumber
    Soovin, et tuleksite autole järele / tooksite auto ära. Pakkumise kohta lähemalt
    Ees- ja perekonnanimi
    E-posti aadress
    Telefon

      Auto
      Ees- ja perekonnanimi
      E-posti aadress
      Telefon