Monaco võidusõidunädalavahetuse kõrghetkeks on Place du Casino väljakul esitletav Maserati

Mitu korda aastas suletakse Monaco hubased tänavad ja siin valitsev rahu asendub tohutu hulga võidusõiduautodega. Mai esimesel nädalavahetusel saab nendest tänavatest taas kord motospordi meka, aga seekord veidi vaiksem: nimelt toimub siin Vormel E elektrivormelite maailmameistrivõistluste üheksas etapp.

Maserati jaoks on see väga eriline võistlus, sest Maserati MSG tiim sõidab Monaco ringrajal esmakordselt. Sellega seoses esitleb Maserati prestiižsel Place du Casino väljakul oma esimest elektriautot GranTurismo Folgore ja võimsat GranTurismo Trofeot.

Prestiižne koht võitmiseks

Maserati MSG võidusõidutiim saabub Monacosse heatujuliselt, sest tiimi mõlemad juhid jõudsid eelmisel etapil Berliinis 10 parima hulka ja Maximilian Günter tõusis lausa poodiumile. Esimene hooaeg ja esimene esikolmikusse jõudmine on hea märk, seega pakub Maserati alates 1. maist Monaco südames, legendaarse kasiino kõrval oleval väljakul, kõigile võimaluse näha väga ligidalt oma futuristlikku tiimiautot Maserati Tipo Folgore.

Maserati esimene võidusõiduauto Tipo 26 tegi debüüdi aastal 1926. Seejärel oli Alfieri Maserati selle mudeli roolis Targa Floriol oma klassis võitmatu. 97 aastat hiljem proovib elektriline Maserati Tipo Folgore ajalugu korrata. See mudel sümboliseerib tootja jaoks elektrifitseerimise uut ajastut ja Folgore elektriautode sarja algust.

Esimene omataoline GranTurismo

Kui võidusõidulinnak on valmis ja töötab, naaseb võidusõidumudel oma loomulikku keskkonda Maserati MSG Racing’u garaaži ringrajal, kus see nädalalõpul toimuvateks võidusõitudeks ette valmistatakse. Alles jäävad siiski sama olulised Maseratid: esimene elektriline mudel GranTurismo Folgore ja selle võimas bensiinimootoriga versioon GranTurismo Trofeo.

75 aasta jooksul on GranTurismo disainipõhimõtted suures osas muutumatuna püsinud – pikk kapott, sportlikud proportsioonid, kaldus katus ja elegantsed jooned. Tootja sõnul on see vaid katteloor, mille taga on peidus uuenduslik tehnika ja Maserati GranTurismo dünaamika.

Välkkiire

Kõige võimsam on Folgore täiselektriline versioon. Sellel on kolm võimsat 300 kw mootorit – üks ees ja kaks taga –koguvõimsusega 760 hj ja pöördemomendiga 1350 Nm. 800-voldine aku ja mootoritehnoloogia on võetud üle Vormel E võidusõiduautodelt.

Folgore tähendab itaalia keeles äikest, seega kiirendab see GranTurismo versioon nullist sajani välgukiirusel – vaid 2,7 sekundiga. Sama tempoga kiirendades jätkatakse tippkiiruseni 325 km/h. GranTurismo Folgore suudab sõita ühe laadimisega umbes 450 kilomeetrit. Samas piisab 100 kilomeetriseks sõiduks vaid 5 minuti pikkusest laadimisest.

Võidusõidurajale sündinud

Võidusõidunädalavahetusel näidatakse veel ühte mudelit – 550 hj GranTurismo Trofeot. Tegemist on revolutsioonilise 3-liitrise topeltturboga Maserati Nettuno mootoriga, mis debüteeris mõne aasta eest supersportautos MC20 ja demonstreeris tehnoloogiat, mida oli varem vaid Vormel 1 autodes nähtud.

Nettuno mootoritel on topeltsüüde ehk iga silindri kohta kaks süüteküünalt ja topeltpihustus. Teisisõnu süttib erikambris osa kütuse ja õhu segust enne peasilindris süttimist. Just nii õnnestus Maseratil suhteliselt kompaktsest mootorist suur võimsus välja pigistada ja suurtel pööretel muutub selle auto karakter tundmatuseni.

Just seda versiooni esitleti märtsi alguses Maserati Tallinna esinduses, kus kliendid ja autofännid said vaadata lähemalt mudelit, mis pani autoturul aluse täiesti uuele GT segmendile.

Uudised

    Registreeri

    Tavahooldus
    Mootori ja elektrisüsteemide diagnostika
    Rataste vahetus ja paigaldus
    Šassii kontroll
    Kindlustusjuhtum, kere remont
    Auto ostueelne kontroll
    Teie märkused või tööde lühikirjeldus
    Auto mudel
    Riiklik registreerimisnumber
    Soovin, et tuleksite autole järele / tooksite auto ära. Pakkumise kohta lähemalt
    Ees- ja perekonnanimi
    E-posti aadress
    Telefon

      Auto
      Ees- ja perekonnanimi
      E-posti aadress
      Telefon