Kelle sportlikud geenid on pärinud Maserati praegune kupee ja linnamaasturid?

Miks võistlevad autotootjad võidusõitudel ja kulutavad vormelite täiustamisele miljoneid, kui spordiüritustelt endilt saadav finantskasu ei ole suur? Paljude tootjate jaoks ei ole autosport mitte üksnes võimalus näidata oma oskusi, vaid ka katserada, kus testitakse mitmesuguseid tehnilisi lahendusi. Suur osa neist jõuab pärast pikki ekstreemtingimustes katsetamise tunde seeriaautodesse.

„Maserati autode kohta räägitakse sageli, et neid on kõigepealt kuulda ja alles seejärel näha. See on parim kirjeldus Itaalia auto ainulaadse heli kohta. Ent peale heli eristuvad need mudelid ka võimsuse ja uuenduslike tehniliste lahenduste poolest, mis on järele proovitud võidusõiduradadel ja hiljem leidnud koha seeriaautodes. Sportlikke geene on kõikidel Maserati autodel alates sedaanist Ghibli kuni linnamaasturini Levante,“ kinnitab Kęstutis Vaitkevičius, Maserati kaubamärgi juht Leedus.

LOOMISEST SAADIK VÕIDUKAS

Maserati asutati enam kui sajandi eest – 1914. aastal, kuid geopoliitiliste asjaolude tõttu alustas ettevõte autotööstuses tegevust pärast esimese maailmasõja lõppu. Ettevõtte rajasid viis venda Maseratit: Alfieri, Bindo, Carlo, Ettore ja Ernesto. Nad seadsid endale eesmärgiks luua luksuslikke, stiilseid ja sportlikke autosid ning selle sihi poole püüdlesid nad reaalse tegevuse esimestest aastatest peale. Tulemused saabusid ruttu.

Tootja spordiajalugu on lahutamatult seotud Targa Florio – maailma vanima autospordiüritusega. Esimene võidusõit korraldati juba 1906. aastal. Alfieri Maserati tähistas selle esimest võitu 1926. aastal. Aastatel 1937–1940 saavutasid Maserati autod Targa Florio absoluutarvestuses võidu neljal korral. 1939. ja 1940. aasta ajaloos on tootja nimi kantud ka võidusõidu Indianapolis 500 võitja Wilbur Shaw kõrvale, kes oli mõlemal korral Maserati 8CTF roolis.

Pärast teise maailmasõja põhjustatud ligi kümnendipikkust pausi sai Targa Florio küll taas hoo sisse, kuid Maserati otsustas astuda veel kõrgemale ja osaleda uutel vormel 1 meistrivõistlustel.

Maserati roolis istunud Juan Manuel Fangio tuli möödunud sajandi viiekümnendatel vormel 1 meistriks kaks korda: 1954. ja 1957. aastal. Eri etappidel saavutati koguni üheksa võitu, mille võitlesid välja kaks korda maailma tšempioniks tulnud argentiinlane ja kuulus britt Stirling Moss.

Pärast kõlavaid võite autospordi kuningannaks peetaval vormel 1-l otsustas Maserati keskenduda igapäevaautodele ja kasutada neis võidusõidurajal järele proovitud tehnoloogiaid. Peagi hakkasid kliendid seda suhtumist tehnoloogiasse väärtustama – viiekümnendate teisel poolel ilmavalgust näinud 3500 GT mudel oli esimene ja ülimalt edukas samm Gran Turismo autode segmenti.

Juba siis olid Maserati autod isegi sportmudelite Gran Turismo segmendis ainulaadsed. 3500 GT-l oli 3,5 l töömahuga DOHC-tüüpi kuuesilindriline reas mootor, mis võttis välja kuni 235 hj – tollaste standardite järgi tohutu jõu.

TAASSÜND XXI SAJANDIL

Maserati ajalugu pärast suuri võite möödunud sajandi keskpaigas väärib rohkem kui ühte raamatut – nii tootja strateegia kui ka eri autode loomislahendused muutusid mitu korda, kuid põhiväärtused jäid samaks: valmistada luksuslikke, stiilseid ja sportlikke autosid. XXI sajandil on need väärtused uuenenud mudelivaliku ja autosporti naasmisega veelgi kinnistunud – katsetatakse ju just sellel areenil uuenduslikke lahendusi, mis kõigile Maserati omanikele iga päev rõõmu valmistavad.
2004. aastal debüteeris Vitaphone Racing Team, mille osalejad sõitsid Maserati MC12-ga, FIA GT meistrivõistlustel. Alates 2005. aastast on nad neli korda järjest tulnud meistrivõistluste üldvõitjaks. Meeskondlikus arvestuses on Vitaphone võidu noppinud koguni viis korda.

Maserati MC12 on avaldanud suurt mõju 2007. aastal välja lastud Gran Turismo ja Gran Cabrio mudelite ning hiljem teiste Maserati autode loomisprotsessile. Nende juhitavusomadused, ainulaadne heli ja sõidumõnu pälvisid kogu maailmas tunnustust paljude seas, kes hindavad ainulaadseid autosid.

Suurima läbimurde tõi Maseratile veel kord uuendatud suhtumine sportautodesse ja klientide soovidesse – 2013. aastal naasis Ghibli nimi kõrgklassi sedaani kujul ja 2016. aastal esitles tootja oma ajaloo esimest kaualihvitud linnamaasturit Levante. Aasta pärast viimase väljatulekut oli Maserati jaoks rekordiline – kogu maailmas müüdi 51 500 autot. Veel kümnendi eest oli see arv kümme korda väiksem.

Maserati Levante ei võlunud kliente pelgalt välimuse, erilise kvaliteedi või kõrvu paitava mootorihäälega – tegu on sportautoga, mis on ülimalt praktiline igapäevategevustes ja mis võib ka võidusõidurajal rõõmu pakkuda. Jaapanis rohkete tehniliste kurvidega ja kiirel Tsukuba ringrajal, kus sageli erinevaid autosid katsetatakse, läbis Maserati Levante S ringi kiiremini kui sellised mudelid nagu Tesla Model X P100D.

Maserati tulevik on võidusõiduga seotud veelgi tihedamalt – 2020. aastal on kavas sportkupee Alfieri debüüt ja paari aasta pärast lisanduvad hetkel valmistatavate mudelite valikusse võrgust laetavad plug-in-versioonid. Selline kahe mootori (elektri- ja bensiinimootori) ühendamine suurendab autode võimsust ning muudab need veel kiiremaks.

Uudised

    Registreeri

    Tavahooldus
    Mootori ja elektrisüsteemide diagnostika
    Rataste vahetus ja paigaldus
    Šassii kontroll
    Kindlustusjuhtum, kere remont
    Auto ostueelne kontroll
    Teie märkused või tööde lühikirjeldus
    Auto mudel
    Riiklik registreerimisnumber
    Soovin, et tuleksite autole järele / tooksite auto ära. Pakkumise kohta lähemalt
    Ees- ja perekonnanimi
    E-posti aadress
    Telefon

      Auto
      Ees- ja perekonnanimi
      E-posti aadress
      Telefon