Auto pikaealisuse garantii on disain

„Koledad lennukid ei lenda,“ on öelnud üks kuulus aviaator. Seda ütlust võib omistada ka autodele. Kehva välimusega autodel ei ole jäävat väärtust ja poole sajandi pärast neid enam ei mäletata. Disainišedöövritega on aga hoopis teine lugu. Pole saladus, et paljud neist on sündinud just Itaalias.

„Disain on oluline kõigi autode puhul – sellest algab kliendi tutvus iga mudeliga. Kui välimus ei ole atraktiivne või teatud sisustusdetailid ei meeldi, siis tõenäoliselt inimene ei vaevugi seda autot proovima. Kui sõiduk on kena, siis inimene võtab vaevaks hinnata ka inseneride tööd. Disain avaldab suurt mõju ka auto jääkväärtusele – ajatuid mudeleid hinnatakse turul kõrgemalt,“ väidab Kęstutis Vaitkevičius, Maserati kaubamärgi juht Leedus.

SAJA-AASTANE LUKSUS

Maserati loodi 1914. aastal. Sellest ajast saadik on see olnud sünonüüm sõnadele luksus, stiil ja sportlikkus. Need sünonüümid omandasid suure tähtsuse üle poole sajandi tagasi, kui ilmavalgust nägi esimese põlvkonna kaheukseline Ghibli. Kõigel, mis selle autoga seotud, on oma ajalugu. Isegi nimetus Ghibli ei ole välja mõeldud täheühend, vaid see tähendab Sahara kõrbetuult.

See mudel tugevdas Maserati identiteeti ja asetas selle niisuguste tootjate kõrvale nagu Ferrari või praeguseks kadunud Maybach. Nad kõik lõid ainulaadseid autosid, kus kasutati tolle aja uusimat tehnoloogiat.

Esimesel Ghiblil olid juba avatavad tuled ja selle kapoti all nurrus V8-mootor. Kliendid said valida 5-käigulise mehaanilise või 3-käigulise automaatkäigukasti vahel. Salongi (istmete, uste, keskkonsooli ja paljude muude elementide) nahkviimistlus tekitas erilise hubasuse ning justkui lennukis ritta seatud lülitid ja mootorinäidikute sihverplaadid lõid tunde, nagu istuksid ülikiires masinas, näiteks lennukis.

Ehkki auto oli populaarne, kestis selle valmistamine kuus aastat – maailma naftakriis ja muud geopoliitilised nähtused sundisid selle ainulaadse mudeli tootmise 1973. aastal peaaegu kaheks aastakümneks katkestama. Seda kuuekümnendate disainiikooni mäletatakse tänapäevalgi, mida illustreerib suurepäraselt ka selle mudeli kerkiv hind. Heas seisukorras esimese põlvkonna Ghibli saab harva alla 200 000 euro eest.

Selle mudeli ajaloolises edus mängib rolli ka kuulus nimi – esimese Ghibli lõi tollal veel vähe tuntud disainer Giorgetto Giugiaro. Tänapäeval on ta üks maailma kuulsamaid autodisainereid ja üksnes tema nimi suurendab auto väärtust. Peale Ghibli töötas Giugiaro ka Bora, Quattroporte, Spyderi ja paljude teiste Maserati autode välimusega. Kõiki neid võib praegu pidada disainiikoonideks.

PININFARINA JUUREST MASERATINI

Pikki aastakümneid panustas Maserati autode disaini kõige enam Giugiaro ettevõte, kuid sellel sajandil on kõige rohkem figureerinud sama tuntud Itaalia disainifirma Pininfarina. Selle ruumides on üles joonistatud ja projekteeritud viienda põlvkonna Quattroporte sedaani, GranTurismo kupee ja GranCabrio kabrioleti maketid.

Sellel sajandil värskendati Maserati strateegiat – tootemargile seati uued eesmärgid, mille elluviimine oleks kujuteldamatu ilma selle tootja ainulaadse joone – disainita. Ent Maserati strateegia oli suunatud siseressursside tugevdamisele ja ettevõttes töötavate spetsialistide kutseoskuste täiendamisele. Seega on uusimad kolmhargi logoga šedöövrid loonud Maserati enda disainerid (nii kuuenda põlvkonna Quattroporte ja uue sedaani Ghibli kui ka tootja ajaloo esimese linnamaasturi Levante).

Tootja siseressursside kasutus on võimaldanud luua autosid, mis vastavad ideaalselt sellistele Maserati väärtustele nagu ainulaadne luksus, välimus ja sportlikkus. Näiteks Maserati Quattroportel on Ferrari mootor ja ainulaadne kere aerodünaamika – selle õhutakistustegur Cd on kõigest 0,28. See mõjutab olulisel määral auto akustilist mugavust ja sportlikke juhitavusomadusi.

Tulevikumudelid Alfieri ja muud luuakse samuti Maseratis. Välised disainiagentuurid aga võistlevad piiratud väljalaskega erimudelite (nagu näiteks Quattroporte Zegna Limited) loomise nimel. 2015. aastal töötas Itaalia moeagentuur Ermenegildo Zegna välja spetsiaalse 20-tolliste velgede, unikaalse värvilahenduse ja sisustusdetailidega mudeli, mida valmistati kõigest 100 eksemplari.

Lähiaastail turule jõudvate Maserati mudelite disainile avaldavad mõju ka inseneriteaduse uuendused. Juba mõne aasta pärast on paljudel uutel Maserati mudelitel hübriid- või elektriajam, nii et disainereid ootab ees eriline ülesanne säilitada tootja välimusprintsiibid autodes, mis on projekteeritud täiesti teisiti kui viimase saja aasta jooksul.

Uudised

    Registreeri

    Tavahooldus
    Mootori ja elektrisüsteemide diagnostika
    Rataste vahetus ja paigaldus
    Šassii kontroll
    Kindlustusjuhtum, kere remont
    Auto ostueelne kontroll
    Teie märkused või tööde lühikirjeldus
    Auto mudel
    Riiklik registreerimisnumber
    Soovin, et tuleksite autole järele / tooksite auto ära. Pakkumise kohta lähemalt
    Ees- ja perekonnanimi
    E-posti aadress
    Telefon

      Auto
      Ees- ja perekonnanimi
      E-posti aadress
      Telefon