Maserati MSG Racingu sõitja Maximilian Günther tõusis 13 positsiooni ja lõpetas Portlandis kaheksandana
Maserati MSG Racingu sõitja Maximilian Günther tegi 2024. aasta Portlandi E-Prix’l muljetavaldava taastussõidu, tõustes 13 positsiooni võrra ja lõpetades Oregonis peetud raskel võistlusel kaheksandana.
Pärast esimest väljakutset pakkuvat laupäevast võistlust, kus harjutuste ja kvalifikatsiooni ajal oli raske tempot hoida, saavutas 26-aastane mees pühapäeval parema tulemuse.
Max alustas oma jõupingutusi A-grupist, kuid rivistus tabelis 21. kohale, samal ajal kui meeskonnakaaslane Jehan Daruvala kvalifitseerus üheksandaks, jäädes duellidest napilt välja vaid 0,003 sekundiga.
Võistluse alguses otsustasid mõlemad sõitjad positsiooni hoida, et säästa energiat, mida hiljesemates etappides kasutatakse.
Kuna Max ja Jehan olid oma lähimate rivaalidega võrreldes rohkem energiat kogunud, kasutasid nad seda oma huvides ja hakkasid raevuka tõhususega võitlema.
Kui lahing hakkas kuumemaks minema, pääses Max 15. ringil Edoardo Mortarast mööda sattudes 10 parema hulka ja astus kaheksanda koha heitluses mitmeringilisesse lahingusse Sacha Fenestrazi ja Norman Natoga.
Pärast mõlemast mööda sõitmist lükkas Lucas di Grassi Maxi 10. kohale, enne kui valesti ajastatud turvaauto töö, mille põhjustas rajal tekkinud praht, peatas võistluse 18. ringil.
See paus tegevuses vähendas energiasäästu eesmärke kogu väljal ja minimeeris selle tulemusena Maxi ja Jehani varasema strateegilise eelise, kuigi paar jätkas võitlust.
Teist korda Fenestrazist läbi sõites jõudis Max üheksandaks ja möödus viimasel ringil Di Grassist, saavutades lipu juures kaheksanda koha, samal ajal kui Jehan möödus brasiillasest ja lõpetas 12. kohal.
FIA vormel-E maailmameistrivõistluste 10. hooaeg jätkub 20.-21. juulil 2024 Ühendkuningriigis Londonis, kus kampaania lõpeb ja tšempion kroonitakse.
Nende sõnadega
Maximilian Günther, sõitja, Maserati MSG Racing
“See nädalavahetus on meie jaoks olnud väga raske, nii et pärast tabeli viimasest reast startimist esikümnesse pääsemine on saavutus. Ma arvan, et ilma turvaautota oleks võinud rohkemgi tõusta, kuid olen sellegipoolest väga õnnelik. Pole kahtlust, et see nädalavahetus on olnud väljakutseid pakkuv ja meie esinemise kohta on veel mõned küsimärgid. Kasutame praegu enne Londonit tekkinud aega selle lahendamiseks, kuid võime olla rahul. Võrreldes sellega, kus olime eelmisel aastal, oleme autos teinud häid muudatusi ja tänavarajad on meile head, nii et London peaks meie paketiga sobima.”
Jehan Daruvala, sõitja, Maserati MSG Racing
“Tänane võistlus ei läinud nii, nagu lootsin. Pärast head sooritust kvalifikatsioonis püüdsin stardis võimalikult palju energiat säästa, kuid turvaauto ajastus langetas kõigi teiste energiaeesmärke, mis tähendas, et ma ei saanud oma eeliseid täiel määral ära kasutada. Meie fookus on nüüd Londonil, et kasutada ära allesjäänud võimalused punktide kogumiseks – loodan hooaja lõpetada kõrgel positsioonil.”
Cyril Blais, Meeskonna direktori asetäitja, Maserati MSG Racing
“Tänased emotsioonid on meeskonna jaoks segased. Kuna Max alustas tagant, oli see igati keeruline võistlus, kuid otsustasime oma strateegiat järgida agressiivselt. Säästsime alguses energiat, mis tasus end ära ja siis hakkasime võistlejatest läbi ronima. Kahjuks tuli turvaauto meie jaoks välja halvimal võimalikul ajal, kuna see vähendas meie eelist, kuid sellegipoolest suutis Max lõpetada kaheksandana, mis peale 21. kohalt startimist on suurepärane tulemus. Kuna Jehan alustas 10 parema hulgas, lootsime, et ta kogub häid punkte, ja oli kahju, et meil ei saanud sinna mõlemat autot. Võtame sellelt nädalavahetuselt kaasa positiivsed ja olulised õpingud, teeme põhjaliku ülevaate ja keskendume Londoniks valmistumisele, et saaksime rohkemate meistrivõistluste punktide nimel heidelda.”
Giovanni Sgro, Maserati Corse juht
“Ilmselgelt polnud see kerge võistlus. Terve nädalavahetus oli oodatust raskem. Teame, kui pingelised võivad kahevõistluse nädalavahetused olla sõitjatele, kes sageli jõuavad teisele võistlusele ilma korralikult magamata ja energiapuudusega. Sellegipoolest saime tänu suurejoonelisele taastumisele mõned punktid ja oleme valmis raskeks hooaja finaaliks Londonis. Taaskord on nädalavahetus olnud kasulik andmete kogumiseks, mitte ainult järgmise võistluse jaoks, vaid ka meie Maserati Folgore tootesarja rajalt maanteele tehnoloogilise ülekandmise probleemide põhjalikumaks uurimiseks.”
Võistlus numbrites
Maximilian Günther
Vabatreening kolm // P19
Kvalifikatsioon // P21 [1:10.005, Grupp A]
Võistlus // P8
Omandatud positsioonid // +13
Kiireim ring // 1:11.648
Meistrivõistluse koht // P8 [73 punkti]
Jehan Daruvala
Vabatreening kolm // P20
Kvalifikatsioon // P9 [1:09.758, Grupp A]
Võistlus // P12
Omandatud positsioonid // -3
Kiireim ring // 1:11.501
Meitsivõistluse koht // P20 [8 punkti]
Maserati MSG Racing
Meitsivõistluste koht // P8 [81 points]