Autokultuuri ja -turu austajatele mõeldud üritusel Motor Valley Fest tegi Maserati teatavaks uudise, mis tähistab tootja ajaloos täiesti uue suuna algust. Külastajatel oli võimalus tutvuda lähemalt Maserati viimaste V8 mootoriga mudelitega.
Maserati legendaarne 580 hj topeltturbomootor V8 on tõmmanud tähelepanu mudelite Levante, Ghibli ja Quattroporte Trofeo versioonidele. Lisaks lõputu võimsuse tunde pakkumisele teeb see jõuallikas ka unikaalset madalat häält, mis toob koheselt silme ette võidusõiduraja.
Maserati teatab, et lõpetab 2023. aasta lõpus ametlikult nende mootorite tellimuste vastuvõtmise. Kliendid saavad küll esitada viimaseid tellimusi veel 2024. aastal, aga tootja palub neil kiirustada, sest õige pea saavad viimased V8 mootoriga Trofeo mudelid olema kollektsionääride (ja mitte ainult Maserati fännide) seas kõrges hinnas.
Esimest korda paigaldas Maserati selle võidusõitudel karastunud ja võimsa V8 mootori 5000GT mudelile aastal 1959. Sellest ajast alates on Maserati valmistanud ja turule toonud üle 100 000 V8 mootoriga auto. Selle tähistamiseks lasi Maserati välja unikaalse ainueksemplari – viimase V8 mootoriga Trofeo versiooni Zeda.
Modena dialektis tähendab see Z-tähte, sümboliseerides Maserati päritolu ja meenutades meile, et iga lõpp tähendab ka uut algust. Kõikidel mudelitel on sinine esiosa, hõbedane keskosa ja valge tagaosa. Selline värvilahendus teeb Zeda mudelitest minevikku, olevikku ja tulevikku ühendavad sillad.
Kolmiku viimaseks mudeliks on Maserati esimene linnamaastur Levante. Trofeo versioonis peegeldab Levante oma nime täiuslikult, olles võimeline muutuma hetkega kergest tuuleõhust pööristormiks. Levante Trofeo V8 mootor lubab sellel stiilsel linnamaasturil kiirendada nullist sajani vaid 4,1 sekundiga ja saavutada tippkiiruse 300 km/h.
Selle mudeli vastandiks on Quattroporte Trofeo limusiin. 1963. aastal paigaldas Maserati esimesena maailmas luksussedaanile võidusõiduauto mootori V8. Täna uhkeldab see mudel veelgi muljetavaldavamate numbritega ja lõpetab Quattroporte loo suure pauguga. Oma suurusele ja luksuslikkusele vaatamata on selle Maserati lipulaeva tippkiiruseks 326 km/h ja kiirendus nullist sajani toimub vaid 4,5 sekundiga.
Maserati Ghibli Trofeo tippkiirus on sama, ent selle mudeli puhul ei ole kõige olulisem sirgjooneline tippkiiruse saavutamine. Luksuslik kompaktne sedaan pakub põnevat sõiduelamust ja Corsa režiimi valimine muudab seda mudelit tundmatuseni: tundlikum gaasipedaal, kiirem käiguvahetus ja mootori veelgi ähvardavam hääl.
Viimased V8 mootoriga Trofeo mudelid Ghibli 334 Ultima ja Levante V8 Ultima paljastatakse juulis 2023 mainekal üritusel Goodwood Festival of Speed.
Maserati otsus lõpetada V8 mootorite tootmine ei olnud ootamatu, sest tootja lubab, et aastaks 2025 on igas mudelisarjas oma elektriline versioon Folgore. Ja aastaks 2030 on kõik uued Maserati mudelid täiselektrilised.
Aastal 2021 tõi Maserati oma supersportmudeliga MC20 turule täiesti uue V6 Nettuno mootori, mille igas silindris on kaks põlemiskambrit koos täiendava süüteküünla ja pihustiga. Teisisõnu süttib erikambris osa kütuse ja õhu segust enne peasilindris süttimist. Just nii õnnestus Maseratil suhteliselt kompaktsest mootorist suur võimsus välja pigistada ja suurtel pööretel muutub selle auto karakter tundmatuseni.
Esimesed Maserati mudelivaliku elektrifitseerimise tuuled puhusid sel aastal juba siis, kui esitleti uut täielektrilist mudelit GranTurismo Folgore. Elektrikupeel on 3 mootorit koguvõimsusega 760 hj. Kogu aku- ja mootoritehnoloogia on võetud üle Vormel E võidusõiduautodelt. Selle aasta Shanghai autonäitusel esitles Maserati oma esimest elektrilist linnamaasturit Grecale Folgore, mis peaks varsti Euroopas müügile tulema.