Tallinna sadamapiirkonnas ja Eesti ühes keskkonnasõbralikumas ärihoones Explorer avas 4. augustil uksed Maserati uus esinduspood. Aadressil Kai 1 asuv salong on väärikas täiendus autosõprade hulgas tuntud “Itaalia tänavale” ehk naabruses asuvatele Ferrari ja Lamborghini esindustele. Kolmest kuulsast itaalia margist on Maserati muuseas kõige vanem ning asutati pea 15 aastat varem kui Ferrari ehk 1914. aastal.
Poe avamise puhul on lõpuks Eestis kohal Maserati täiesti uus mudel Grecale. Populaarses linnamaasturite segmendis on Maserati endale eesmärgiks seadnud klassi kõige sportlikuma ja kiirema auto ehitamise. Samas ei ole tähelepanuta jäetud ka teist poolt ehk mugavust.
Superauto mootoriga linnamaastur
Grecale saabub algselt kolmes variandis, millest baasmudelil nimega GT on 2-liitrine ja nelja silindriga turbomootor mild hybrid lahendusega. Samas ei saa Maserati puhul rääkida tavalisest autost ka baasversioonis, sest hobujõude on lausa 300 (221 kW). Grecale Modena nime kandev versioon saab sisuliselt sama jõuallika, kuid võimsus tõuseb 330 hobujõuni (243 kW). Kiirendusajad “sajani” on vastavalt 5,6 ja 5,3 sekundit.
Kolmas ja tõelisele sõidunautijale mõeldud mudel on Grecale Trofeo. Kapoti all on sama Nettuno nime kandev 3-liitrine kahe turboga V-6 mootor, mis MC20 superautos ja toodab 530 hj (390 kW). See peaks panema muretsema kõik konkurendid, ennekõike Porsche Macan GTSi, millel on hobujõude vastu panna vaid 440 (324 kW). Ka dünaamikanäitajad on selgelt Grecale kasuks. Kiirendus 0-100 km/h võtab kõigest 3,8 sekundit Macani 4,5 vastu. Tippkiirus on Trofeo puhul märgitud 285 km/h.
Kõik Grecale mudelid saavad 8-käigulise automaadi ja nelikveo. Samuti saab valida iga varustustasemega ka õhkvedrustust, mis Trofeo puhul tuleb standardvarustusena. Maserati poolt arendatud Vehicle Dynamic Control Module (VDCM) tagab parima sõiduelamuse, olenevalt sõidurežiimist, kas juht soovib mugavust või maksimaalset sportlikkust.
Auto interjööris on rõhk kõrgtehnoloogial ja kvaliteedil.Futuristlikus interjööris on 12,3-tolline TFT-paneel ning kaks kaldpinnaga keskekraani (12,3- ja 8,8-tolline), mida eraldab elektrooniline käiguvahetuslüliti. Digitaalseks on muutunud kuulus Maserati kell keskkonsoolil ja võimaldab kuvada erinevaid funktsioone kellaajast kuni stopperi ja kompassini. Saadaval on nii hääljuhtimine kui eemalt autoga ühendumise võimalus Google Assistanti või Alexa abil.
Väga palju on panustatud ka helikvaliteeti ja seetõttu on kaasatud Itaalia kuulsa helisüsteemide tootja Sonus Faber. Premium varustustasemel kuulub helisüsteemi 14 kõlarit ja High Premium korral 21 kõlarit.
Lisaks on võimalik oma Grecale kujundada täpselt enda maitse järgi. Selleks on loodud eraldi osakond Fuoriserie, kus koostöös kliendiga pannakse kokku ideaalne auto.
Maserati Grecale hind algab 76 109 eurost.
Tulemas ka elektrilisena
Grecalest tuleb ka täiselektriline versioon Folgore, mille esitlus peaks toimuma umbes aasta pärast. Hetkel on teada, et auto saab suure, 105 kWh akupaki, mis peaks pakkuma piisavalt suurt sõiduulatust ka siis, kui juht naudib natuke aktiivsemat sõidustiili. Võimsust saab olema üle 500 hobujõu ning pöördemoment ligi 800 Nm.